Norbert Michelisz z dumą stanął na drugim miejscu podium po zakończeniu pierwszego wyścigu WTCC na torze Autodromo Termas de Rio Hondo w Argentynie. Młody Węgier, ścigający się Hondą Civic WTCC zespołu Zengő Motorsport, popisał się doskonałym startem z drugiej linii, dojeżdżając do pierwszego zakrętu tuż obok zawodnika, który wystartował z pole position. Po pierwszym okrążeniu był drugi, którą to pozycję utrzymał do końca rywalizacji.
Tiago Monteiro doskonale wystartował z trzeciej linii, dzięki czemu mógł walczyć o trzecie miejsce w stawce, jednak spadł na piątą lokatę i przez cały wyścig prowadził zaciętą walkę z Tomem Chiltonem. Pomimo problemów ze swoją Hondą Civic, spowodowanych uszkodzonym amortyzatorem, Portugalczyk do końca rywalizacji jechał jako piąty. Z kolei Gabriele Tarquini z Castrol Honda World Touring Car Team uplasował się na ósmym miejscu, czyli o jedno oczko wyżej, niż Mehdi Bennani z zespołu Proteam Racing Civic.
Michelisz był bardzo zadowolony ze swojego wyniku.
„Jestem szczęśliwym człowiekiem. Tuż po starcie przedostałem się na dobrą pozycję, którą utrzymałem przez cały wyścig. Na ostatnich okrążeniach do ataku przystąpił Muller, jednak dystans dzielący nasze samochody był na tyle duży, że bez problemu dojechałem do mety jako drugi, notując tym samym najlepszy wynik w tym sezonie i zdobywając cenne punkty w klasyfikacji generalnej."
Na starcie drugiego wyścigu, Hondy Civic ustawiły się na trzeciej, czwartej, szóstej i siódmej pozycji, co zwiastowało emocjonujący początek rywalizacji. Bennani, Tarquini i Monteiro zdołali wyprzedzić Valente, który wystartował z pierwszej linii, natomiast już pod koniec pierwszego okrążenia Bennani jechał za liderem, tuż za nim uplasowali się Tarquini i Monteiro, natomiast Michalisz utknął na ósmym miejscu. W połowie wyścigu drugą lokatę zajmował Gabriele, za nim jechał Tiago, a Bennani stracił kilka pozycji po tym, jak został wyprzedzony przez zawodnika, który ostatecznie stanął na najwyższym stopniu podium. Tarquini wjechał na metę czwarty, Monteiro - piąty, Michalisz utrzymał siódme miejsce, a Bennani uplasował się na dziewiątej pozycji.
„W drugim wyścigu zaliczyłem dobry start," powiedział Gabriele. „Następnie wdałem się w potyczkę z Mehdim i Tiago, aby przez jakiś czas utrzymać drugie miejsce. Samochód spisywał się bez zarzutu - nasi mechanicy poprawili wiele elementów - jednak sposób, w jaki wyprzedzili mnie Lopez i Muller bardzo mnie zdziwił. Przed następnym wyścigiem czeka nas więc sporo pracy."
Tiago Monteiro dobrze ocenia drugi wyścig. „Dobrze wystartowałem i nawet z przyjemnością powalczyłem na torze z Gabriele, ale nie chciałem narażać nas na zbytnie ryzyko podczas wykonywania manewrów wyprzedzania. Wciąż zajmuję czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców, więc w kolejnych wyścigach muszę dać z siebie wszystko."
Dla Michelisza drugi wyścig rozegrał się na ostatnich okrążeniach. „Nie popisałem się dobrym startem, a później, w wyniku kontaktu z dwoma innymi samochodami, zakończyłem wyścig z siódmą lokatą. Cieszę się, że zdobyłem kilka punktów i nie uszkodziłem swojej Hondy Civic."
Mehdi Bennani doświadczył skrajnych emocji podczas drugiego wyścigu: „Początek wyścigu był udany, jednak po tym, jak zablokował mnie Chilton nie mogłem odzyskać wypracowanego wcześniej tempa."
Alessandro Mariani, dyrektor zarządzający J.A.S. Motorsport, ocenia weekend w Argentynie:
„Po testach w Walencji znaleźliśmy nowe sposoby na zwiększenie osiągów naszych samochodów, co było widoczne podczas tego weekendu. Jako dyrektor zespołu jestem jednak rozczarowany, że nie osiągnęliśmy lepszych rezultatów. Z drugiej strony doświadczenie zdobyte w tych warunkach torowych zaprocentuje w przyszłości i z pewnością przyczyni się do poprawy wyników."
Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napędowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy, powiedział: „ten weekend potwierdził wyższą sprawność podwozia i silnika w naszym samochodzie. Zmiany, jakie nieustannie wprowadzamy w oprogramowaniu jednostki napędowej przynoszą pozytywne rezultaty, dzięki czemu doganiamy konkurencję."
Wyniki pierwszego wyścigu: 1. José Maria Lopez (ARG) Citroën C-Elysée WTCC, 13 okrążeń; 2. Norbert Michelisz (HUN), Honda Civic WTCC 2.526; 3. Yvan Muller (F) Citroën C-Elysée WTCC, 3.271; 4. Sébastien Loeb (F) Citroën C-Elysée WTCC, 7.613; 5. Tiago Monteiro (PRT) Honda Civic WTCC, 8.871; 6. Tom Chilton (GB) Chevrolet RML Cruze TC1, 9.508; 7. Rob Huff (GB) Lada Granta 1.6T, 13.893; 8. Gabriele Tarquini (I), Honda Civic WTCC, 14.494; 9. Mehdi Bennani (MAR) Honda Civic WTCC, 17.929; 10. James Thompson (GB) Lada Granta 1.6T, 25.133; itd.
Wyniki drugiego wyścigu: 1. José Maria Lopez (ARG) Citroën C-Elysée WTCC, 13 okrążeń; 2. Rob Huff (GB) Lada Granta 1.6T, 1.863; 3. Yvan Muller (F) Citroën C-Elysée WTCC, 2.896; 4. Gabriele Tarquini (I) Honda Civic WTCC, 5.311; 5. Tiago Monteiro (PRT) Honda Civic WTCC, 5.893; 6. Sébastien Loeb (F) Citroën C-Elysée WTCC, 6.523; 7. Norbert Michelisz (HUN), Honda Civic WTCC, 6.978; 8. Dusan Borkovic (SRB) Chevrolet RML Cruze TC1, 15.264; 9. Mehdi Bennani (MAR) Honda Civic WTCC, 16.464; 10. James Thompson (GB) Lada Granta 1.6T, 16.810; itd.
Klasyfikacja kierowców: 1. José Maria Lopez (ARG) 310; 2. Yvan Muller (FR) 250; 3. Sébastien Loeb (FR) 213; 4. Tiago Monteiro (PRT) 146; 5. Gabriele Tarquini (I) 121; 6. Norbert Michelisz (HUN) 100; 7. Tom Coronel (NL) 99; 8. Gianni Morbidelli (I) 84; 9. Tom Chilton (GB) 83; 10. Mehdi Bennani (MAR) 55; 11. Hugo Valente (F) 53; 12. Rob Huff (GB) 37; 13. MA Qing Hua (CHN) 33; 14. Dusan Borkovic (RS) 21; 15. Mikhail Kozlovskiy (RUS) 11; 16. Franz Engstler (D) 6; 17. John Filippi (F), James Thompson (GB) 4; 18. René Münnich (D) 3; 19. Pasquale Di Sabatino (I) 2
Klasyfikacja producentów: 1. Citroën 686; 2. Honda 454; 3. LADA 247